Chirurgia stomatologiczna

Jedną ze specjalności gabinetu Heliodent w Bydgoszczy jest nowoczesna chirurgia stomatologiczna. Ta dziedzina medycyny zajmuje się leczeniem operacyjnym jamy ustnej i okolic przyległych. Głównym zadaniem chirurgii stomatologicznej jest przede wszystkim usunięcie chorego lub znacznie zniszczonego zęba, który nie może być poddany leczeniu zachowawczemu.

Zabieg ten eliminuje potencjalne ognisko zębopochodnego zakażenia organizmu ludzkiego. Stany zapalne toczące się w jamie ustnej prawdopodobnie są źródłem bakterii i ich toksyn, które drogą naczyń krwionośnych mogą być przenoszone do innych części organizmu. Z pewnością powoduje to odległe zakażenia innych narządów (np. serca, nerek, stawów). Z tej przyczyny usunięcie chorego zęba jest bardzo ważne w wielu chorobach ogólnoustrojowych (np. w schorzeniach kardiologicznych, onkologicznych, cukrzycy), gdyż może stanowić zagrożenie dla zdrowia pacjenta.

Zęby mogą być również usunięte ze wskazań ortodontycznych. Dzieje się tak, gdy prawidłowe ustawienie zębów jest wykluczone, poprzez brak miejsca w łuku zębowym. Usunięcie zęba mlecznego we właściwym momencie dla fizjologicznego czasu wymiany uzębienia zapobiega powstawaniu wad zgryzu. Niekiedy nie ma możliwości leczenia zęba mlecznego, ponieważ uległ znacznemu zniszczeniu próchnicowemu. W celu ochrony przed stanem zapalnym sąsiadujących w kości zawiązków zębów stałych, usuwa się zęby mleczne przedwcześnie.

Chirurgia stomatologiczna, którą proponujemy naszym Pacjentom, to nie tylko zabiegi polegające na ekstrakcjach, czyli usunięciu zębów wraz z korzeniami. Zaawansowane metody leczenia i coraz bardziej profesjonalne urządzenia sprawiają, że ta dziedzina stomatologii stale poszerza swój zasięg i zwiększa skuteczność, pozwalając na eliminację nawet najbardziej złożonych problemów dentystycznych. Wykwalifikowani lekarze zajmują się również mikrochirurgią laserową, za pomocą sprzętu LASOTRONIX.